21 Nisan 2016 Perşembe


THE MİRACLE WORKER (KARANLIĞIN İÇİNDEN)


Film bebeklik yıllarında gör ve sağır olmuş bir kızın hayatını anlatıyor. Ailesi tedavi için birçok yolu denedikten sonra özel bir öğretmen tutmaktadırlar,  fakat gelen öğretmende bir gör olması aileyi şaşırtıyor.  Buna rağmen onu eğitmesi için bu öğretmene görev vermiştir. Öğretmen kıza bireyler öğretmek için her şeyi yapıyor. Bu kadar fedakarlık yapmasını sebebi ise kendisinin de bir görme engellisi olmasıdır.   Küçük kız ne kadar bir şeyler öğrenmek istemese de öğretmenin azmiyle küçük el işaretleriyle birçok bilgi sahibi olmuştur.  Bizlerde yarın atandığımızda öğrenmek için direnç gösterecek öğrencilerle mutlaka karşılaşacağız. Bu film ile bu tür durumların üstesinden gelmenin bir yolu bulmamış gerektiğin göstermiştir. .Filmi izlerken ilk baslarda bana çok saçma geldi fakat sonların filmin ne kadar ders verici olduğunu anladım filmin sonunda kendimi tutamayarak ağladım. Bu ve benzeri filmleri izledikçe bu dersin önemini bir kez daha anlıyorum. Bence böyle bir ders bütün eğitim fakültelerinin tüm bölümlerinde zorunlu olması gereklidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder